top of page
צ'י קונג
להגברת החיוניות ולהפגת מתחים
IMG_9743.JPG

הצ'י קונג היא פרקטיקה עתיקה בת אלפי שנים, שמקורה בסין ופירושה "מיומנות השליטה באנרגיית החיים".

מטרת התרגול היא ליצור איזון בתוכנו ולפתח איכויות ומיומנויות שיאפשרו תפקוד ברמה גבוהה יותר.

אנרגיית החיים

תרגול הצ'י קונג מבוסס על הרפואה הסינית, ידע המאפשר לעורר ולהזרים את האנרגיה בתוכנו.

נסו להתחבר לתחושה של לגימת כוס מים לאחר צום ארוך.

או להזכר בהתאהבות הראשונה, בתחושת הקלילות, השמחה וההתלהבות.

במצב זה, מערכות גוף האדם מאוזנות ואנחנו בריאים יותר.

יש לנו יכולת קשב וריכוז גבוהים והיצירתיות נובעת מאיתנו באופן טבעי.
 

הפגת מתחים

בתרגול הצ'י קונג אנו לומדים לווסת את התחושות והרגשות, 

ובכך להפחית את המתח והחרדה שעולים מדי פעם.

המחקרים מראים שהפחתת לחצים מגבירה קשב וריכוז, מאפשרת להאיץ תהליכי למידה.

במצב של רוגע ונינוחות, אנו מתפקדים באופן מיטבי, מתקשרים טוב יותר עם עצמנו ועם הסביבה.

ובכך הופכים גם למאושרים יותר.
 

גמישות בגוף ובמחשבה

התרגול מאפשר לגוף לחזור לתנועה טבעית וללא כאב ומאמץ.

לשבת, לנוע ממקום למקום, לתקשר עם הסביבה, לנשום נכון ולקבל חמצן איכותי למוח ולגוף כולו.

לימוד תבניות תנועה חדשות מאפשר לנו להיות במסלול מתמיד של התפתחות והתחדשות.

מודעות עצמית

המודעות היא כלי בשביל שנכיר את עצמנו לעומק.

היא מאפשרת להיווכח בחוזקות ובמגבלות שלנו ובכך לדעת מתי ואיך לפעול.

המודעות מאפשרת לנו לשמור על תשומת לב איכותית ולאורך זמן,

ומעל הכל, לבחור בפעולות שמיטיבות איתנו ושיובילו אותנו אל עבר המטרה.

תכלס - מה נתרגל?

תכנית התרגול מורכבת משני חלקים.

 

תרגול  שבועי  45 דקות, שכולל חימום, תרגול והרגעות.

המפגש בעמידה עם בגדים נוחים (אפשר גם בישיבה).

התרגול מתאים לכולם בכל גיל או מצב וניתן לעשות התאמות במקרה הצורך.

עבור אנשים עם כאבים אקוטים, מחלות כרוניות, לפני או אחרי ניתוחים, חשוב יהיה להתייעץ עם רופא.

 

בנוסף תרגול השבועי, יינתנו תרגילים קצרים, לתרגול במהלך השבוע.

ההזמנה היא לתרגל כל יום, לפחות 5 דקות, וזאת במטרה להטמיע את התרגול לחיים, מה שישמור את האדם בבריאות תקינה ולאורך זמן.

התרגילים הקצרים ישלחו כסרטון עם הסברים.

המחקרים מראים שגם תרגול של מספר דקות ביום יכול להיות משמעותי !

 

בפרקטיקת הצ'י קונג יש מגוון רחב של סדרות, לתמיכה בתהליכי ריפוי, העלאת רמת החיוניות, לעוסקים באמנויות לחימה, להפגת מתחים ועוד…

להלן מרכיבים שנעבוד עליהם בשיעורים.

 

תנועה

החיים מתאפשרים הודות לתנועה.

אם נשפר את התנועה נשפר את תפקוד המערכות השונות ובכך גם את איכות החיים.

תרגילי הצ'יקונג אינם "תרגילי התעמלות" במובן המסורתי של המילה, עם זאת, נעבוד על התנועה המפרקית, שיווי המשקל, האיזון ותאום העבודה בין השרירים, וחיזוק השרירים והשלד.

נלמד להשתמש בכוח הנכון למטרה, ברמת עצימות משתנה, ולעזוב את מה שמיותר.

נלמד לעבוד עם כוח הדמיון לתנועה יעילה וחופשית.

מעל הכל, נפתח את הגישה של תנועה ללא מאמץ, להתבונן בעצמנו בעיניים טובות, ולהנות.

 

נשימה

הנשימה הינה חלק ממערכת התנועה.

נלמד לנשום באופן יעיל במצבים שונים לרבות ישיבה מול המחשב.

נשפר את תנועת בית החזה ובכך גם נרחיב את תנועת הריאות ובכך גם נגדיל את תפוקת ואיכות החמצן לתאים ולמוח.

דרך נשימה יעילה נוכל להרגיש רגועים ונינוחים.

 

עיניים

עם ישיבה ממושכת מול מסכים, תפקודי העיניים כבר מגיל צעיר הולך ומתנוון.

ההשפעה של מתח סביב הכתפיים והצוואר היא אחת מההשפעות של ישיבה ארוכה מול מסכים.

זה מתחיל בעייפות, כאבים בעיניים ובמקרים מורכבים יותר למחלות עיניים שונות.

תרגול העיניים, מאפשר להחזיר את תפקודי העיניים למצב מיטבי.

נלמד להרגיע את  העיניים, דרך כיפוי ועיסוי ובכך גם להרגיע את מערכת העצבים כולה. 

 

קורדינציה

תהליכי למידה באשר הם משפרים את תפקודי המוח, לרבות הקשב והריכוז, ומאפשרים לו להתפתח כל הזמן use it or loose it.

בלימוד התרגילים נשפר את תיאום החלקים השונים ובכך את תפקודי התנועה.

 

הרגעות

מעבר לתרגול התנועה השקטה נכיר טכניקות שונות של הרגעויות: נשימה, עיניים, סריקת גוף.

תרגולי ההרגעויות באורכי זמן שונים יאפשרו לנו בכל רגע, בעמידה, ישיבה, שכיבה על הגב או במקביל לעבודה עצמה להשתמש בכלי הנפלא הזה ולהוריד את המתח המיותר.

קצת עלי
נעים מאוד,
אני אבי, מורה לצ'י קונג ולתנועה בשיטת פלדנקרייז. 
מתרגל למעלה מ 25 שנה פרקטיקות בתנועה ומודעות.
מטפל בכאב, בפגיעות נוירולוגיות ובבעיות יציבה,
מלמד קבוצות במגוון קהלים - ילדים, בני נוער ומבוגרים.
חבר צוות בקורס להכשרת מורי פלדנקרייז בוינגייט.
"בגלגול העבודה" הקודם שלי, עבדתי בתכנות מחשבים במשך 8 שנים - ב IBM ובחברות נוספות.
למדתי להכיר את המורכבות של עבודה מסוג זה, ואת הצורך בכלים שיסייעו לשפר את התפקוד בעבודה.
אבי בינו | 054-7490600 | avi.bino@gmail.com | www.avibino.co.il
bottom of page